Monday, July 26, 2021

Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics Eric Lengyel livre

Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics

Programming, Eric Lengyel


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Livres Couvertures de Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics

de Eric Lengyel

4.5 étoiles sur 5 (184 Commentaires client)

Nom de fichier : foundations-of-game-engine-development-volume-1-mathematics.pdf

La taille du fichier : 22.05 MB

Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics a été écrit par Eric Lengyel qui connu comme un auteur et ont écrit beaucoup de livres intéressants avec une grande narration. Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics a été l'un des livres de populer sur 2016. Il contient 200 pages et disponible sur format . Ce livre a été très surpris en raison de sa note rating et a obtenu environ avis des utilisateurs. Donc, après avoir terminé la lecture de ce livre, je recommande aux lecteurs de ne pas sous-estimer ce grand livre. Vous devez prendre Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics que votre liste de lecture ou vous serez regretter parce que vous ne l'avez pas lu encore dans votre vie.Rang parmi les ventes Amazon: #24341 dans LivresPublié le: 2016-09-11Langue d'origine: AnglaisDimensions: 9.25" h x .47" l x 7.50" L, Reliure: Broché200 pagesPrésentation de l'éditeurThe first volume of Foundations of Game Engine Development discusses the mathematics needed by engineers who work on games or other types of virtual simulations. The book begins with conventional treatments of topics such as linear algebra, transforms, and geometry. Then, it introduces Grassmann algebra and geometric algebra to provide a much deeper understanding of the subject matter and highlight the places where traditional arithmetic with vectors, matrices, quaternions, etc., isn't quite correct. Includes exercises. Chapter 1: Vectors and Matrices 1.1 Vector Fundamentals 1.2 Basic Vector Operations 1.2.1 Magnitude and Scalar Multiplication 1.2.2 Addition and Subtraction 1.3 Matrix Fundamentals 1.4 Basic Matrix Operations 1.4.1 Addition, Subtraction, and Scalar Multiplication 1.4.2 Matrix Multiplication 1.5 Vector Multiplication 1.5.1 Dot Product 1.5.2 Cross Product 1.5.3 Scalar Triple Product 1.6 Vector Projection 1.7 Matrix Inversion 1.7.1 Identity Matrices 1.7.2 Determinants 1.7.3 Elementary Matrices 1.7.4 Inverse Calculation 1.7.5 Inverses of Small Matrices Chapter 2: Transforms 2.1 Coordinate Spaces 2.1.1 Transformation Matrices 2.1.2 Orthogonal Transforms 2.1.3 Transform Composition 2.2 Rotations 2.2.1 Rotation About a Coordinate Axis 2.2.2 Rotation About an Arbitrary Axis 2.3 Reflections 2.4 Scales 2.5 Skews 2.6 Homogeneous Coordinates 2.7 Quaternions 2.7.1 Quaternion Fundamentals 2.7.2 Rotations With Quaternions Chapter 3: Geometry 3.1 Triangle Meshes 3.2 Normal Vectors 3.2.1 Calculating Normal Vectors 3.2.2 Transforming Normal Vectors 3.3 Lines and Rays 3.3.1 Parametric Lines 3.3.2 Distance Between a Point and a Line 3.3.3 Distance Between Two Lines 3.4 Planes 3.4.1 Implicit Planes 3.4.2 Distance Between a Point and a Plane 3.4.3 Reflection Through a Plane 3.4.4 Intersection of a Line and a Plane 3.4.5 Intersection of Three Planes 3.4.6 Intersection of Two Planes 3.4.7 Transforming Planes 3.5 Plücker Coordinates 3.5.1 Implicit Lines 3.5.2 Homogeneous Formulas 3.5.3 Transforming Lines Chapter 4: Advanced Algebra 4.1 Grassmann Algebra 4.1.1 Wedge Product 4.1.2 Bivectors 4.1.3 Trivectors 4.1.4 Algebraic Structure 4.1.5 Complements 4.1.6 Antivectors 4.1.7 Antiwedge Product 4.2 Projective Geometry 4.2.1 Lines 4.2.2 Planes 4.2.3 Join and Meet 4.2.4 Line Crossing 4.2.5 Plane Distance 4.2.6 Summary and Implementation 4.3 Matrix Inverses 4.4 Geometric Algebra 4.4.1 Geometric Product 4.4.2 Vector Division 4.4.3 Rotors 4.5 ConclusionVous trouverez ci-dessous quelques critiques les plus utiles sur Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics. Vous pouvez considérer cela avant de décider d'acheter / lire ce livre.

0 internautes sur 0 ont trouvé ce commentaire utile.Très bien écritPar BOIS JérémyÉcriture très claire et concise. Permet de couvrir les bases des math pour le jeu vidéo. Recommandé pour toutes personnes souhaitant se perfectionner dans ce domaine.


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